Pedagógus

Selftime applikáció

Csapatvezető: Boross Katalin
Csapattagok: Kovács Ádám  
Boross Katalin, V. éves orvostanhallgató, aki saját tanulmányaiból tudja, társain és saját magán is tapasztalja, hogy a hallgatók egy-egy vizsga teljesítésének érdekében képesek az egészségüket is kockára tenni. Köztudott tény, hogy az orvosi, de más pályára való felkészülés, majd a hivatás gyakorlása komoly pszichés terheket ró a fiatalokra. Így fogalmazódott meg számára, hogy tevőlegesen javítania kell ezen a helyzeten, egy applikáció segítségével. A legtöbb hallgató életmódjára általánosan jellemző a sok stressz és szorongás, a kevés mozgás és alvás. Ráadásul a pszichés problémákkal küzdők szégyellik és titkolják problémáikat társaik előtt a stigmatizáció miatt, ami további belső feszültségekhez vezethet. A tananyag mennyisége nem változtatható, de testi-lelki állapotunkért felelősek vagyunk és annak egészségéért képesek vagyunk tenni, vallja Katalin. 

Az applikáció fő feladata adott paraméterek alapján a stresszszint mérése, illetve megoldás nyújtása annak csökkentésére. Ezek mellett hiteles információkkal, stresszkezelő funkcióval és az egészséges életmóddal összefüggő tanácsokkal látná el a felhasználókat, de az alkalmazás személyre szabható „virtuális barát” is lenne egyben. A vizsgaidőpontok, dolgozatok időpontjának betáplálásával az applikáció a stresszszint alapján figyelmeztetné a tanulókat, ha ideje van a pihenésnek, testmozgásnak vagy a lazításnak, ha ezek tartósan elmaradnak a mindennapi életükből. Mindez kiegészül az őket biztató-támogató üzenetek küldésével. 
Katalin és Ádám célja, hogy ezzel a modern applikációval javuljon a hallgatók életminősége, tudatosan figyeljenek a lelki-testi egészségükre, és beépüljön az életükbe a hatékony stresszkezelés módszere.