Pedagógus

Rákóczi tallér, avagy a „Fejedelmi fizetőeszköz”

Csapatvezető: Győrki Marianna
Csapattagok: Kiss Gabriella, Kuruczné Rados Beatrix, Pancsovai Gergely, Pásztor Péter
Győrki Marianna a szécsényi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola igazgatóhelyettese ízig-vérig pedagógusként mindig azon töri a fejét tanártársaival, mivel tehetnék jobbá az iskola életét. A hozzájuk járó gyerekek jelentős része hátrányos helyzetű, másodgenerációs munkanélküli családból érkezik, lemaradásokkal küzdve. Mindezekből adódóan nehezen motiválhatók, gyakran nincs felszerelésük, indokolatlanul sokat hiányoznak, emiatt az iskolai teljesítményük többnyire elmarad a tőlük elvárhatótól. A Rákóczi tallér projekt célja, hogy pozitív megerősítéssel javítsanak a gyerekek és a családjaik oktatáshoz, tanuláshoz, egymáshoz, környezethez való hozzáállásán.

A tallér jutalom, melyet közösen kialakított szempontrendszer alapján a tanulók, az osztályok jó magaviseletért, rendben tartott felszerelésért, jó cselekedetekért kapnak meg. Mariann és csapata a megerősítő, pozitív elemeket előtérbe helyező értékelési gyakorlat kialakítását tűzte ki zászlajára, szeretnék, ha ez a mindennapok gyakorlatává válna. A tallér valódi fizetőeszköz, amellyel vásárolhatnak a gyerekek, gyakorolhatják a takarékoskodást, összefogást, pénzügyi tudatosságra tehetnek szert. A díj elnyerésével hasznos, értékes sporteszközökkel, iskolaszerekkel, utalványokkal, netán hazánk megismerését lehetővé tevő többnapos kirándulással és közösségépítő élményekkel is motiválhatnák a diákokat.