Nyolcadik alkalommal lehet pályázni a Richter Anna Díjra

Újra megnyílt a pályázati lehetőség idén: öt kategóriában egy-egy zsűridíjas, valamint egy közönségdíjas ötletet támogat a Richter, projektenként 4 millió forinttal, azaz összesen 24 millió forinttal járul hozzá innovatív projektek megvalósításához.

2025-ben újabb hat innovatív projekt valósult meg összesen 24 millió forint támogatásból

Újra megnyílt a pályázati lehetőség: öt kategóriában egy-egy zsűridíjas, valamint egy közönségdíjas ötletet támogatunk, projektenként 4 millió forinttal.

A Richter Anna Díjra öt kategóriában (orvos, egészségügyi dolgozó, pedagógus, gyógyszerész/kutató, junior), maximum öt fős csapatokkal pályázhatnak olyan intézmények, szervezetek közösségei, amelyek elkötelezettek az oktatás vagy az egészségügy területén és projektjükkel hozzájárulnak e területek fejlődéséhez.

A pályamunkák feltöltésének határideje: 2025. november 23.

A legfontosabb információknak, híreknek a https://richterannadij.hu/ felülete ad helyet, de naponta friss tartalommal és izgalmas nyereményjátékokkal találkozhattok https://www.facebook.com/richterannadij és https://www.instagram.com/richterannadij/ közösségi oldalakon.

A zsűri tagjai: Beke Zsuzsanna a Richter Gedeon Nyrt. Csoportszintű PR, CSR és Kormányzati Kapcsolatok Főosztály vezetője, Szily Nóra újságíró, pszichológus, Rúzsa Magdi Máté Péter-díjas énekesnő, Polgár Judit sakknagymester, Kertész Éva, a 21 Nő az Egészségügyért Alapítvány ügyvezetője, és Dr. Barna István belgyógyász főorvos, a Semmelweis Egyetem docense.

Az elmúlt hét évben a Richter Gedeon Nyrt. által alapított Richter Anna Díj 38 hiánypótló ötlet megvalósulását tette lehetővé, összesen 152 millió forint támogatással.

Idén az egészségügy, gyógyszerészet és oktatás területein díjazott és éltre kelt kezdeményezések az elfogadásra, kooperációra és önsegítésre hívják fel a figyelmet.

A 2025-ös évadban megvalósult projektek

Pedagógus kategória – A Dolgunk van a Földdel! projekt az Óbudai Waldorf Iskola és a Farm-alapú Nevelésért Egyesület közös programja. A farmpedagógia gyógyító és fejlesztő hatásait állítja a gyerekek szolgálatába: az Almáskertben a diákok állatgondozással, kertműveléssel és kézműves tevékenységekkel sajátítják el az együttműködés, a felelősségvállalás és az önállóság készségeit. A projekt egy élményalapú, a mindennapi élethez kapcsolódó tanulási formát tett elérhetővé az érdeklődő intézmények és családok számára.

Orvos kategória - A Sosem vagy egyedül projekt csapata érintett páciensekkel készített rövid interjúfilmeket a függőségekről, daganatos betegségekről, mozgáskorlátozottságról, mentális problémákról. A beszélgetések különlegességét az orvos-páciens bizalmi kapcsolat adja. Az elkészült kisfilmeknek köszönhetően másképp nézhetünk saját egészségünkre, betegségünkre, könnyebben feltehetjük kérdéseinket, kevésbé érezzük magunkat egyedül és elszigetelten.

Egészségügyi szakdolgozó kategória – Az Unikornis a Veszprémi Petőfi Színházban bemutatott monodráma egy mellrákban elhunyt színésznő naplójából született. A színház közösségi élményén keresztül segít feldolgozni a veszteséget, erőt és kapaszkodót nyújtva mindazoknak, akik közvetlenül vagy közvetve találkoztak ezzel a betegséggel. Az énélmény átadása egyszerre egészségügyi edukáció, érzékenyítés, az érintett nézők számára pedig őszinte közösségvállalás. Az előadások után az alkotókkal és a közönséggel mentálhigiénés szakember és klinikai szakpszichológus beszélget.

Gyógyszerész kategória – A Fájdalomcsillapító túlhasználat: előzd meg, mielőtt ő előz meg téged projekt országos roadshow keretében hívja fel a figyelmet a fájdalomcsillapítók túlzott használatából fakadó fejfájás problémájára. A kampány videókkal, podcastokkal és hiteles szakmai információkkal segíti a tudatos gyógyszerhasználatot.

Junior kategória - „Hallgass meg!” - Kortárs kör mediáció az oktatásban projekt csapat tagjai elkötelezett hívei az alternatív konfliktuskezelésnek, köztük a kör mediációnak. Tréningek formájában tanítják az iskolai közösségek – diákok és tanárok - számára a módszer működtetésének gyakorlatát. A diákmentor-hálózat kiépítésének köszönhetően pedig az untánkövetésről is gondoskodnak.

Az idei közönségdíjat a Toldi lányok című film és a hozzá kapcsolódó módszertan alkotói vehették át. A csapat felhívja a figyelmet a szegregálódó falvak és a társadalmi egyenlőtlenségek problémáira, rávilágít a nők mindennapi küzdelmeire és kihívásaira.

A Richter Gedeon Nyrt. célja, hogy kezdeményezésével olyan projektek megszületését tegye lehetővé, melyek hozzájárulnak a hazai egészségügy és oktatás fejlesztéséhez, az ott dolgozók munkakörülményeinek jobbá tételéhez, össztársadalmi változásokat indítsanak el a társadalom  életminőségének javítását is szolgálva, minőségi változást hozva a hétköznapokba.

A sajtóeseményen készült fotók itt tekinthetők meg.

A Richter Anna Díj támogatásával megvalósult projektekről készült kisfilmek az alábbi linken elérhetőek:

Dolgunk van a Földdel!

Sosem vagy egyedül

Unikornis

Fájdalomcsillapító túlhasználat: előzd meg, mielőtt ő előz meg téged

„Hallgass meg!” - Kortárs kör mediáció az oktatásban

Toldi lányok

2025-ös pályázati felhívás